Solutii UPC Business | Semnatura digitală

Business SecureSign

Cea mai rapidă și comodă soluție de a asigura, integritatea și autenticitatea corespondenței electronice
  • Protejează datele și asigură securitatea tranzacțiilor
  • Nerepudiere, integritate şi confidenţialitate – semnătura electronică certifică faptul că datele nu au fost vizualizate sau alterate de persoane neautorizate
  • Reducerea costurilor legate de manipularea documentelor pe hârtie (imprimare, trimitere, procesare, etc.)
  • Acoperire în caz de litigiu – conform legislaţiei în vigoare, semnătura electronică are valoare legală
 
 
 
Business SecureSign
Abonament lunar
4 €
 
 

Descriere

UPC vă oferă posibilitatea de a beneficia de semnătură digitală pe bază de abonament lunar.
Nu mai este necesar sa achitati in avans contravaloarea certificatului digital pe 12 luni.

 

 

Angajații dumneavoastră vor intra în posesia certificatului digital calificat în cel mai rapid mod, fără drumuri inutile la notar, bancă sau altă instituție.

Kit-ul pentru semnătură digitală este trimis prin curier în orice localitate din țară.

 

 

Prin abonarea la serviciul Business SecureSign beneficiați de kit-ul pentru semnătura digitală alcătuit din:

 

  • Certificat Digital Calificat
  • Dispozitiv criptografic (token USB pe care este stocat certificatul digital)
  • Aplicaţie software pentru criptarea si semnarea electronică a documentelor (fișiere și directoare).

Domenii de utilizare

Semnătura digitală garantează trasabilitatea modificarii documentelor (integritatea), originea lor (autenticitatea), precum si răspunderea legală a semnatarului (nerepudierea).
  • Semnarea și/sau criptarea mesajelor trimise prin e-mail către partenerii dumneavoastră de afaceri

 

  • Autentificarea in sisteme informatice private;

 

  • Depunerea declarațiilor online in relația cu:
  • Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF)

 

  • Comisia Națională a Valorilor Mobiliare (CNVM)

 

  • Casa Națională de Asigurari de Sănătate (CNAS)

 

  • Monitorul Oficial (MO)

 

  • Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM)

 

  • Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC)
  • Transmiterea raportărilor către Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP)

 

  •  Depunerea și semnarea electronică a documentelor în cadrul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP)

Intrebari frecvente

Cum instalez eToken-ul ?

Pentru instalarea și folosirea token-ului vă rugăm sa folositi documentele de mai jos :

Download

Ce este un certifical Digital?

Un certificat digital este o „carte de identitate” virtuală, care permite identificarea fără echivoc a unei persoane in mediul electronic. Certificatele digitale garanteaza că o anumită acţiune efectuata in mediul virtual a fost efectuată de o anumită entitate. Garanţia este asigurată de faptul că certificatul are semnatura electronica a Autoritatii de Certificare, al cărui certificat are la rândul lui semnatura electronica a unei alte Autoritati de Certificare, creându-se aşa-numitul lant de incredere.

 

Ce este un certificat digital calificat (CDC)?

  • a) mentiunea că certificatul a fost eliberat cu titlu de certificat calificat;
  • b) datele de identificare a furnizorului de servicii de certificare, precum şi cetăţenia acestuia, în cazul persoanelor fizice, respectiv naţionalitatea acestuia, în cazul persoanelor juridice;
  • numele semnatarului sau pseudonimul acestuia, identificat ca atare, precum şi alte atribute specifice ale semnatarului, dacă sunt relevante, în funcţie de scopul pentru care este eliberat certificatul calificat;
  • d) codul personal de identificare a semnatarului;
  • e) datele de verificare a semnaturii, care corespund datelor de creare a semnaturii aflate sub controlul exclusiv al semnatarului;
  • f) indicarea începutului şi sfârşitului perioadei de valabilitate a certificatului calificat;

Ce este o semnatura electronica?

  • Legal: Semnatura electronica reprezinta date in forma electronica, care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare [art. 4 pct. 3 din Legea 455/2001].

  • Practic: Semnatura electronica (digitala) valida, certifica faptul ca mesajul sau documentul digital este creat de catre persoana care l-a semnat, iar continutul mesajului sau documentului digital nu a fost modificat de la data emiterii acestuia.

  • Tehnic: Asupra documentului se aplică o funcţie hash-code, obtinandu-se amprenta documentului. Printr-un algoritm matematic, cheia privata cripteaza amprenta documentului, rezultand semnatura electronica. Semnatarul este acea persoana care detine un certificat digital calificat si care actioneaza fie in nume propriu (persoana fizica), fie in numele unui tert (persoana juridica).

Ce conditii trebuie sa indeplineasca o semnatura electronica extinsa?

  • Este legata in mod unic de semnatar.
  • Asigura identificarea semnatarului.
  • Este creata prin mijloace controlate exclusiv de semnatar.
  • Este legata de documentul in forma electronica la care se raporteaza in asa fel incat orice modificare a documentului, ulterioara semnarii atrage invalidarea semnaturii.

 

    Semnatura digitala se bazeaza pe trei algoritmi:
  • Algoritmul de selectare aleatoare a unei chei private care se va asocia unei chei publice
  • Algoritmul de semnare care aplicat unei chei private si unui document digital genereaza semnatura digitala
  • Algoritmul de verificare a semnaturii digitale care aplicat cheii publice si semnaturii digitale accepta sau respinge mesajul de conformitate

 

Care este diferenta dintre Semnatura electronica si semnatura olografa, pe hartie?

  • Semnatura olografa poate fi usor copiata de pe un document pe altul prin copierea imaginii manual sau digital. In plus, semnatura olografa NU garanteaza ca documentul a fost semnat la o anumita data si ora.

  • Semnatura digitala conecteaza identitatea electronica a semnatarului cu documentul digital si nu poate fi copiata de pe un document digital pe alt document digital. Semnatura digitala se poate aplica pentru intreg documentul astfel incat este prezenta pe fiecare pagina si certifica integritatea, autenticitatea, data si ora emiterii si semnarii acestuia.

  • In concluzie, semnatura digitala nu poate falsificata atunci cand este emisa de o autoritate recunoscuta legal. In plus, are particularitatea de a obliga emitentul documentului digital sau al mesajului semnat electronic la recunoasterea faptului ca acel document sau mesaj a fost emis la data si ora mentionate.

     

Cum functioneaza sistemul de semnare si verificare a semnaturii electronice?

Cele trei motive principale pentru care se recomanda folosirea semnaturilor digitale sunt:

  • Autenticitatea - Potrivit legii, dreptul de proprietate asupra unei semnaturi digitale este nominal, astfel incat semnatura digitala arata ca documentul a fost emis de catre acea persoana, autentifica sursa documentului.
  • Integritatea - Semnatura digitala aplicata unui document electronic reprezinta o garantie a integritatii documentului atunci cand este validata de o autoritate publica.
  • Imposibilitatea repudierii - Un document digital semnat cu o semnatura electronica valida odata emis, impune autorului documentului raspunderea pentru continutul acestuia. Autorul documentului nu-si poate declina raspunderea asupra continutului si semnaturii deoarece potrivit legislatiei in vigoare detinatorul unei semnaturi digitale NU are dreptul sa instraineze/imprumute token-ul pe care exista certificatul digital calificat pe care il detine.

Cine poate sa semneze electronic?

Orice persoana care, in baza unui contract incheiat cu un furnizor acreditat de servicii de certificare, detine o pereche functionala - cheie publica / cheie privata - si are o identitate probata printr-un certificat digital emis de acel furnizor.

Ce este cheia privata?

Un cod digital cu caracter de unicitate, generat printr-un dispozitiv hardware si/sau software specializat. În contextul semnăturii digitale cheia privată contine datele de creare a semnăturii electronice.

Ce este cheia publica ?

Un cod digital, perechea cheii private necesara verificarii semnaturii electronice. În contextul semnăturii digitale cheia publică contine datele de verificare a semnăturii electronice.

Care este mecanismul de creare a semnaturii electronice? Ce este eToken?

eToken-ul, smart card-ul sau orice alt dispozitiv specializat contine un microprocesor care genereaza cele doua chei: publica si privata.

Cum verifica destinatarul semnatura dvs electronica?

  • Destinatarul are posibilitatea de a verifica identitatea semnatarului acelui document.
  • Orice mesaj semnat contine implicit cheia publica.
  • Verificarea semnaturii este o operatie automata si se face in baza cheii publice care, spre deosebire de cheia privata, poate fi aflata de catre toti cei care primesc mesajul, prin accesarea site-ului furnizorului de servicii de certificare in domeniul semnaturii electronice. Astfel, destinatarul poate consulta datele din certificatul digital verificand identitatea expeditorului.

Ce este un furnizor de servicii de certificare acreditat?

Conform normelor de aplicare a Legii 455/2001 privind semnatura electronica, un furnizor de servicii de certificare acreditat este acela care indeplineste toate condiţiile necesare emiterii de certificate calificate şi utilizeaza dispozitive securizate de generare a semnaturii electronice (dispozitive criptografice), omologate de o agenţie de omologare agreată de autoritatea de reglementare si supraveghere.
Astfel ca, orice document semnat cu o semnatura electronica valida (extinsa) are opozabilitate in instanta.

 

Contactează-ne!

  • Suport clienţi
  • 0311 000 405
  • Suport vânzări
  • • Companii mici şi mijlocii
  • 0311 031 031
  • • Companii mari
  • 0311 000 000


 

Vă rugăm să completaţi câmpurile de mai jos cu datele dumneavoastră.
Un reprezentant UPC Business vă va contacta în cel mai scurt timp.

  1. Câmpul este obligatoriu
  2. Câmpul este obligatoriu
  3. Câmpul este obligatoriu
  4. Numărul de telefon nu este valid
  5. Câmpul este obligatoriu Introduceți o adresă de e-mail validă
  6.